Kokushi’s blog

ほぼ日記です(笑)

My diary

9月18日、土曜日。今日は久々に寮外へ出ました。近所の公園を散歩するために。周りを見渡すと、日本では見たことがない生き物がいて、新鮮な気持ちに慣れました。でも、ここでアクシデントが起きました。近所の公園にいくだけなのに、道が全然わからなかったのです。それで、適当に歩いていたら近所のショッピングモールまで来ちゃいました。そこで、スーパーに行ったり、レストランでご飯を食べたりしました。まず、スーパーだけど、南国のフルーツばかりで流石マレーシアだと思ったし、魚も丸ごと売られてて、日本じゃ見ない光景ばっかりだった。とりあえず、お茶と欲しかったカードケースを買った。初めての海外でのお買い物だったから上手くできるか不安だったけど、ちゃんと買えて良かった。明日こそは近所の公園にたどり着きたい!

 

It's Saturday, 18 September. I went out from my U residence after long time ago in order to take a walk for a neighborhood park. living things I had never seen in my country could be seen so I felt fresh feeling. However, I encountered an accident. I lost my way althought I just went to the park. So, I took a walk with my whim and happen to reach a shopping mall near my house. Then, I went to a supermarket and had a lunch at a restaurant. Firstly, in the supermarket, there were many tropical fruit so I wonder it's just malaysian supermarket and also whole fish were sold and could saw the scene that can't be seen in Japan. By the way, I bought a bottle of tea and a card caes I wanted. the shopping was for the first time so I felt unease whether I could finish doing it but I could so I was glad. I just want to reach that park tomorrow.